یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای آینده تعداد آمار کاندیداهای رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم کاهش خواهد یافت.

 

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا زمانی که شورای نگهبان به صورت قطعی در مورد رد و تایید صلاحیت کاندیداها نظر ندهد نمی‌توان تحلیلی از رد صلاحیت‌ها داشت. با شأن، عدالت و انصافی که در میان اعضای شورای نگهبان هست، به نظر می‌رسد این شورا نسبت به احقاق حق برخی از افراد در روزهای آینده اقدام خواهد کرد.

وی افزود: قاعدتا کسانی که تخلفات مستندی دارند جایگاهی در مجلس آینده نخواهند داشت اما در مورد برخی از افرادی که مباحث غیر مستندی علیه آنها مطرح شده انتظار این است که شورای نگهبان این اشکالات را برطرف کند و قطعا در روزهای آینده تعداد رد صلاحیت‌ها کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه «دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید بر عملکرد نمایندگان نظارت داشته باشند» ادامه داد: اگر در جایی تخطی و تخلف مستند و قابل پیگیری از سوی نمایندگان رخ دهد در هر مرحله و مقطعی که باشد باید برخورد شود. شورای نگهبان هم نباید اجازه راهیابی افراد ناباب را به جایگاه‌های تخصصی مثل مجلس بدهد.

تجری اضافه کرد: باید بررسی شود کسانی که رد صلاحیت شدند و خصوصا نمایندگان فعلی چقدر اطلاعات دقیقی در مورد آنها وجود دارد. با جامعیت و نگاهی که در شورای نگهبان هست این انتظار وجود دارد که اگر جایی ابهامی هم هست برطرف شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان اضافه کرد: قاعدتا موارد رد صلاحیت کاندیداها و نمایندگان فعلی باید مستند باشد و حداقل اقناع وجدانی برای خود نمایندگان ایجاد شود تا از فضاسازی‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع /خبرگزری دانشجویان ایران

به سایت خلیج بی ان دی خوش آمدید


تاريخ : شنبه 4 بهمن 1398برچسب:تجری: تعداد رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس در روزهای آینده کاهش می‌یابد, | 23:56 | نویسنده : سلطان |