کد خبر : ۷۶۰۷۷۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
 
اخبار » اقتصادی شبکه خبر
 
 

مدیرسایت;سلطان میرزائی

 

تعیین حداقل حقوق کارمندان وبازنشستگان

 

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه این کمیسیون هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال ۹۹ کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتیدر ماه نخواهد داشت.

،
به نقل از خانه ملت، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در تشریح جلسه عصر امروز (سه‌شنبه اول بهمن) این کمیسیون گفت:در این نشست بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۹۹ تصویب شد که به موجب آن دولت مکلف است در سال ۹۹ ضریب افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیئت علمی قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیرو‌های مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

وی افزود: پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهیانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص به نسبت مدت کار کرده و حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول از بیست و هشت میلیون ریال کمتر نباشد. به این معنا که هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ اضافه کرد: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آن‌ها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

قوامی تصریح کرد: همچنین به معافیت‌های مالیاتی در بند ب تبصره ۱۲ لایحه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال ۹۹ سالانه ۳۶ میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده ۳ میلیون تومان می‌شود.

قوامی اظهار داشت: براساس بند ب تبصره ۱۲ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال ۹۹ سالانه مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده به استثنای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده ۵ قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مالیات ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۲.۵ برابر تا ۴ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد نسبت به مازاد ۴ برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.
 
 

مشاهده صفحه نخست

 
 
 
به سایت خلیج بی ان دی خوش آمدید


تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1398برچسب:تعیین حداقل حقوق کارمندان وبازنشستگان , | 23:47 | نویسنده : سلطان |

مهلت سه روزه شکایت کاندیدا‌های احراز صلاحیت نشده خبرگان

مدیریت/سلطان میرزائی

داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که احراز صلاحیت نگردیده‌اند، سه روز مهلت دارند تا شکایت خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.
 
شورای نگهبان در اطلاعیه شماره چهارم خود آورده است: به اطلاع آن عده از داوطلبان محترم نمایندگی انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از طرف شورای نگهبان احراز صلاحیت نگردیده‌اند، می‌رساند: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌توانند جهت ارائه شکایات خود ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ۹۸/۱۱/۰۳ الی ۹۸/۱۱/۰۵ از ساعت ۸ الی ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، خیابان برادران شهید شاداب، روبروی هتل قدس مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایات، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.
 
 
به سایت خلیج بی ان دی خوش آمدید


تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1398برچسب:مهلت سه روزه شکایت کاندیدا‌های احراز صلاحیت نشده خبرگان, | 14:18 | نویسنده : سلطان |